Wednesday, November 16, 2011

รวย หรือ จน


One day, a rich dad took his son on a trip. Wanted to show him how poor someone can be.
วันหนึ่ง เศรษฐีหนุ่มพาลูกชายของเขาไปเที่ยว เขาอยากให้ลูกได้เรียนรู้ว่าคนเราสามารถจนได้ขนาดไหน

They spent time on the farm of a poor family. On the way home, dad asked, "Did you see how poor they are? What did you learn?"
พวก เขาได้ใช้เวลาอยู่ที่ฟาร์มของครอบครัวยากจนครอบครัวหนึ่ง ระหว่างทางกลับบ้าน เขาถามลูกชายของเขาว่า "ลูกเห็นไหมว่าพวกเขาจนขนาดไหน? ลูกได้เรียนรู้อะไรบ้าง?"



Son said, "We have one dog, they have four, we have pool, they have rivers, we have lanterns at night, they have stars, we buy foods, they grow theirs, we have walls to protect us, they have friends, we have encyclopedias, they have Bible." Then they headed, "Thanks dad for showing me how poor we are.."

ลูก ชายตอบเขาว่า "เรามีสุนัข 1 ตัว พวกเขามี 4 เรามีสระน้ำ พวกเขามีแม่น้ำ เรามีโคมลอยตอนกลางคืน พวกเขามีดวงดาว เราต้องซื้ออาหารกิน พวกเขาปลูกอาหารเอง เรามีกำแพงสูงใหญ่ที่คอยปกป้องเรา พวกเขามีเพื่อน เรามีสารานุกรม พวกเขามีคำภีร์"  เมื่อทั้งสองเดินทางมาถึงบ้านลูกชายก็ได้บอกพ่อว่า "ขอบคุณครับพ่อที่ทำให้ผมเห็นว่า เราจนแค่ไหน"




【 MORAL LESSON: 】It's not about money that make us rich, it's about simplicity of having God in our lives. ❤

เงินไม่ใช่สิ่งที่บ่งบอกว่าเรารวยหรือจน ความเรียบง่ายของการมีพระเจ้าอยู่ในชีวิตของเราต่างหากล่ะที่เป็นสิ่งสำคัญ

No comments:

Post a Comment